December 31, 2010

Pengalaman yang Berbaloi-baloi

selamat malam kepada semua blogger...

di malam tahu baru ni saya ingin menceritakan sikit kisah hidup sy pada sisa-sisa tahun 2010 ini...

 lepas abes je final exam tu...mak terus amik sy di KKTM batu pahat,,,selalunye x amik...
tp disebabkan da abes sem blaja dan tiba mase untuk latihan industri...mak saya terpaksa amik saya...
sy kene duduk klang waktu cuti semester...jadi sy balik melaka untuk menempatkan barang-barang n buku- buku yg menimbun di rumah melaka...selepas siap aje kemas,,,terus gerak g klang....
dekat klang sy rehat lebih kurang seminggu....mase seminggu tu seronok la gak,,,sebab ade kawan n ade kakak2 yg rajin ajak g kuar jalan2...after semigu tu la berlalu...die org pon macm sibuk aje....so sy buat keputusan untuk berkeerja di kedai mamak...

berkerja di kedai mamak al-ubaidiah..dekat andalas ala...yg depan mcD tu...mase 1st day kije tu...penat giler babeng la...
masuk kul 7 pagi...balik kul 7 petang...da la x boleh duduk...duduk hanya waktu makan aje...itu pon xle lebin 15 minute...wts...1st day kije kaki lenguh giler....mase pukul 3 1st....rase x larat sangt,,,,rase sesuatu yg sanagt menghukum diri...tp sy kuat kan je la semngt...so dapat la bertahan samapi kul 7....balik kije,,,mak sy amik...
lepas balik..terus mandi...pastu minta mak buat massage cikit kat kaki yg lenguh nie....mlm tu siap xle tdo....sebab sakit sngt....esk melakukan rutin yg same...dekat kedai mamak tu dala xde pompuan yg kije...jgn kan pompuan...lelaki melayu pon xnak kije...kira ak ni hebat la...kwang3...sebab dapat bertahan berkije kedai mamak...kalo korang tgk pon...mane ade melayu kije kedai mamak...ADE! kat kedai mamak 25 jam batu pahat...ala...sebelah kolej....di sebabkan die la sy teransang untuk menyahut cabaran diri sendiri...

hheheheh....respect that boy...at last...sy kije 6 hari aje....lagipon sy tgk ramai melayu yg pandang rendah kije kedai mamak,,,so untuk membuktikannye,,,sy cube untuk mengubah perspective tu...at last,,,sykije 6 hari aje...sebab rase x mampu untuk teruskan....bl berhenti minta la gaji...kalo x buat penat je....
mase minta gaji tu,,,mamak tu bg rm 150 untuk 6 hari...wts....sedih giler mase tu...jadinye die bg gaji rm 25 untu 12jam berkerja....erm...xpela,,,yg pentng dapat pengalaman...memang betul org kate...jgn la kije kedai mamak...:


erm...lepas tu...sy rehat la seminggu n menghabiskan mase di rumah ayah sy di bandar seri putra....
duduk sane 4 hari pastu balik klang lek...samapi la hari ni...td sy hangout ng mak sy...pegi jj bkt tgi...
sya beli diary br to write on...pewit....sy juga beli novel the vampire diaries...volume 2.....ingt nak beli armadageon 2012....tp...x cukup plak wet....almaklum la...elaun mengecewakan...so beli ape yg perlu je la...


di tahun baru ni juga...saya ingin memohon maaf kepada sesiapa saje yg mengenali diri saya,blogger2,reader2 semua...buang yang keroh ambil yg jernih...dan selamat melangkah ke alam 2011 dengan azam yg baru...
semoga tahun 2011 esok...akan lebih baik dari tahun 2010...ape pon yang baik datang dari tuhan dan yg buruk itu dr kite masing2,,,,salam...tq kerana sudi membaca kisah yg x seberape nie...GUD LUCK SEMUA!