May 24, 2012

Pulau Pinang is the best!(OutStation SPNB)

Assalamualaikum...hye kawan2!

nak khabaq nie,,,kerja di SPNB mmg seronok derrr,,,enjoyed! fuhhhh...outsataion 4 hari pon da mcm heaven,,:),, saya hanay mampu tersenyum bile dpt msj dr Head of Section(HOS) yg saya dpt ikot beliau pergi outstation di belah Utara(Perak,Penang,Kedah n Perlis).Antara 4 negeri saya paling suka p pinang derrr,,,:)
hahah..ni mase jage kaunter pendaftaran untuk YB di penang
ni kawan saya tga serve YB,,saya xlayan pon,,duk diam jew!curi tulang!
pemandangan dr dalam kereta,,Tanah Besar penang
ada banyak crane untuk mengangkat barang dr kapal
fuyohhhhhh ni 1st time nek kereta atas ferry,,kesian saya,,,best giler,,OTW ke Pulau Pinang!
ferry ni mengangkot penumpang dan kenderaan
 ni HOS sy Cik Aida Yasmin baik orgnyer..:)
 nie gmbr sy posing abes le tu agaknyerrr...

Cik Aida n wainie my officemate yg terpilih untuk outstation dgn saya
taman kota lama..mmg best tempat nie,,banyak historical monumen...depan taman ni ade tmpat lepak berhadapan laut


nie die forth cornwallis,,memg mcm melaka ...tp len sikit la..hehehehehhe
ermm,,ini mase kite org kat jalan gurney..kat tepi2 jalan ade banyak penjaja yang menjual pelbagai barangan mmg meriah giler pd waktu malam kat sini...!

jalan depan sikit kiteorg singgah kt kedai makanan..mmg bnyak kedai makanan..especially untuk org cina..yang len pon ade jugak...mamak melayu semua ada!pastu Cik Aida ajak makan pasembur..saya mule2 xtau ape itu pasembur,,rupe2nyer ala2 rojak..yg dlm piring besat tu adalah pasembur RM13..yang si wainie order kueh tiow goreng...punyer la sikit derrr RM 4.50 mahal kannn
ni kedai makanan port melayu..saya order ABC jew!
ni plak kedai makanan port org cina..mmg ramai giler org cina makan kat sini pada waktu malam,...MERIAH!
agak2 nyer diorg ni x masak kat uma annn...
ha..ni mase saya jaga kaunter di Perlis,,Perlis tu nyaman ba....:)
berucap sikit...Teme kasih kerna sudi menyinggah blog saya ya...:)
tiada kene mengena sama yg hidup mau pun yg udah tiada..bak kate PM Najib...teruskan perjuangan uoolll okeys??okeys?
ni saya sajikan video mase saya di atas ferry ke Pulau Pinang
video










2 comments:

cik fatea said...

giler best g penang! penah stay saner sbulan tanak balik :)

iqa said...

Bestkan..banyak tmpt lepak...santai..siokkkk