July 10, 2012

Aussie-Sufers Paradise Gold Coast

Assalamualaikum blogger semua :)

senyum lebar selepas kembali pulang dari Aussie,dapat update blog lagi :).Allamdulilah semuanya berjalan seperti biasa.ok ok ok hari saya nak cerita tentang pengembaraan saya di Australia(mengembara la sangat)
ok.pada hari ke-3 saya di sana saya telah dibawa ke pantai Gold Coast yang bernama Sufers Paradise-Gold Coast sangat nyaman seyhh,,:) memang nyaman..pantai yang indah membiru,,langit yang menghijau.,erh,,
langit hijau kew??hihihi keadaan di gold coast tu memang city yang mempunyai pantai!org-org yang baik dan tempat yang sangat indah!SubahanAllah..indah sungguh ciptaan Allah.Jom kite tengok pantai di Gold Coast!

 ombak kat pantai ni memang besar,takot i nak mandi,dah le tew..sejuk plakk! sejuk-sejuk nak mandi kew?x sanggup makkk!
ramai orang beriadah kat sini..kat Australia kebiasaannya pukul 5 da malam da,,tp walaupun malam tetapi orang-orang kat sini masih beriadah
orang-orang di Gold Coast suka main papan luncur ,,x kira lelaki o perempuan 
main papan luncur memerlukan tenaga yang banyak
nampak x kat belakang saya tu banyak bangunan,bangunan -bangunan tu sebenarnya city! yang mempunyai hotel,shopping complex, bangunan pejabat dan juga kediaman
nak di katekan saya bertuah kerana masa saya datang ke pantai gold coast mereka sedang mengadakan pesta pantai hard rock(lebih kurang camtu la) so die orang ade buat sedikit concert untuk hiburan para hadirin,,hadirin tuu.mat salleh ni memang suka berhibur!
cube tangok tu..malam -malam pon boleh lepak tepi pantai,,rase selamat! tenang dan sangat nyaman,,pantai kat sini kalo waktu malam terangggg,,x macam pantai kat Malaysia(kenapa mesti compare?)
nta la sejak balik dr Aussie ni saya asyik nak membandingkan Malaysia dan Australi jerk,,
sedangkan Australi negara yang pernah dijajah oleh British tapi kenapa kita x boleh maju seperti Australia?
Stop talking about that!
di tepi-tepi jalan berhampiran pantai ade jual-jual..macam-macam barang unik dan antik boleh kite jumpa kat situ..memang best,Gold Coast memang Best!
ok.last but not least..sesiapa yang nak datang Surfers Paradise di Gold Coast memang x rugi!




No comments: