May 28, 2013

Archery permainan melampau!

Assalamualaikum 

selamat petang gadis-gadis,bujang-bujang,makcik-makcik,pakcik-pakcik,atuk,nenek,adik,kakak.hari ni saya nak mengisahkan tentang satu permainan yang baru nak diperkenalkan di Malaysia secara terbuka(baru ke??) iaitu Archery.korang pernah tak tengok cerita Robin Hood?ala zaman kanak-kanak ada cite cartoon robin hood.cerita mat salleh real pon ade jugak.mesti penah tengok kan?

korang nampak tak penah yang robin cartoon tu pegang?itu adalah equipment utama yang diperlukan untuk permainan archery.giler berat korang.almaklum la,saya kecik,molek,lembut sangat sampai nak mengigil-gigil badan tau.
bukan sahaja mengigil da lencun da ketiak saya.basah bajuh even dalam econ.
sebelum korang pegang pemanah dulu,korang kene pakai glove keras ni dulu.supaya tangan dan jari jemari korang tak sakit atau jari yang lebut tu selamat.:p
disebakan berat sangat pemanah tu.kawan-kawan semua meningkalkan saya untuk menghabiskan 30 panahan lagi.fuhhhhhh,berpeluh sehh.memang betul-betul basah.
yang kawan-kawan ni plak.in.aim.shoot.in.aim.shoot.
sayani sampai kena halau ketepi oleh coach.sebab semua kawan-kawan da abis main.saya je tak habis-habis.memang tak boleh geng dengan Robin Hood la.mcm mana la tembak rusa kalo da tersesak dalam hutan.kebulur la jawab nyer.

korang tengok apa yang saya tembak?kelaut ler jawabnyer.

walaupun sakit-sakit badan,mengigil-gigil dan berbasah-basahan tp tetap enjoy disebabkan ada rakan-rakan(micet)
kalo orang nak tau kitaorang main di Sunway Piramid dan bayar RM 54 untuk 150 shoot.sebenarnya harga RM 54 adalah untuk 120 shoot tapi disebabkan kitaorang bawa kad pelajar dan kawtim dengan kakak cashier tu dapatlah 150 shoot.
 eh,eh,eh, apa kena mengena tajuk entry saya dengan contentnya? sebenarnye saya nak bagi tahu yang archery ni adalah permainan yang:
1.saya taknak main lagi kalo kawan-kawan ajak.
2.penat sangat lepas balik rumah sakit-sakit badan saya.
3.berpeluh-peluh.sampai keluar peluh jantan.(peluh jantan tu ape?)
*tu sahaje dari saya untuk post kali ni.tapi kalo korang nak cube sesuatu yang baru bolehlah cube archery dan kalo korang minat teruskan sehingga boleh menjadi hobi korang.
sekian dari saya.cincalokgirls.

selamat malam!



No comments: