August 18, 2013

Loneliness

Hmmm.
pernah tak dengar lagu dari Cristina Perri,The loneliness?

2am; where do I begin,
Crying off my face again.
The silent sound of loneliness
Wants to follow me to bed.

I'm a ghost of a girl that I want to be most.
I'm the shell of a girl that I used to know well.

Dancing slowly in an empty room,
Can the lonely take the place of you?
I sing myself a quiet lullaby.
Let you go and let the lonely inTo take my heart again.
Too afraid to go inside
For the pain of one more loveless night.
But the loneliness will stay with me
And hold me til I fall asleep.

aku sebenarnye selalu la jugak mainkan lagu ni kat hp aku.sebab aku rase lagu ni macam untuk aku je.kenape aku cerita pasal loliness plak ni?hahaha.kesian aku kan.lonely.cerita untuk hari ni,Ain my bff at MICET datang rumah beraya.excili die nak tidor rumah aku tapi disebabkan ada hal yg tak dapat dielakan so xdpt la tido.sory ain.ok lepas ain beraya rumah aku,then kiteorang pergi makan kfc sebab ain kate die da lame x makan kfc.sebelum hantar ain kat ktm klang,ain kate die nak belanje aku something.die suruh aku pilih tapi aku taknak.so die yang pilih untuk aku.ain belanje mak aku jugakkk.nak tau tak ain belanje ape?

Ain belanje aku shawls yang panjang dan lebar ni.cantikk!mekaseh ain!ain belanje mak ak tudung jugak(lepas balik tengok wayang terus cube,best,sekali lilit je, dan labuh)lepas ain belanje tudung terus die minta aku hantar ke KTM klang sebab takut lewat.aku ingat nak bawa ain pergi i-city ke or tengok wayang sama-sama.tapi ain kate takot tak sempat sbb rumah die kat seremban jauh dan ade certain prob yang x dapat dielakan.
korang pernah tengok wayang sorang-sorang?

tadi aku tengok wayang sorang-sorang dekat tempat yang bernama rahsia.hahaha.saje je tak nak bagi korang tau.yelah kengkadang kan aku rase aku nak pergi jauh-jauh dekat tempat yang x de orang kenal aku.so that aku boleh buat apa yang aku suka tanpe dihiraukan oleh orang sekeliling.tadi before wayang start aku duk minum cool blog sorang-sorang pastu duduk kat tepi-tepi penghadang pastu termenung dan perhati je orang lalu lalang.jadi mak guard jap.kengkadang aku pk apalah aku nak jadi,dalam keadaan sengsorang,menung sorang-sorang kebiasaanya aku akan terfikir bende-bende yang waraas.maksud aku macam masa depan.siapa jodoh aku,bile nak mati, macam tu lah.tapi still tak dapat jawapan.tapi yang penting lepas aku tengok cerita ni terus aku inspired!smurf tu cakap: it doesnt matter where you cames from.what matter is who you choose to be.(betul-betul menangkap).

siapa kite sebelum ni x penting,yang penting kita nak jadi ape,kita yang pilih.bukan orang lain yang tentukan.sama ada baik atau buruk,terletak pada diri kita.tawakal,doa dan reda kepada Allah SWT supaya istiqamah dalam melakukan sesuatu yang baik.InsyaAllah.masih belum terlambat.sampai disini saje coretan aku.semoga bertemu lagi dipost yang akan datang.Insyaallah.wasalam.

2 comments:

MissNick said...

kadang2 bersendirian tu perlu utk tenangkan jiwa n fikiran...dpt muhasabah diri sekali :)

Akmal Halim said...

betul tu..siapa kita sebelum ni tak penting mana pun..siapa yang kita pilih untuk jadi akan datang tu yang baru betul2 penting kan :)