September 5, 2014

Trip to Kuala Lumpur

Assalamualaikum.

10 Ogos 2014 yang lepas, aku,mimi,abang afiq dan lukas(Exchange student from German) telah pon ke Kuala Lumpur sebagai satu acara sambutan untuk menyambut birthday mimi dan secara tidak langsung membawa Lukas bersiar-siar di Kuala Lumpur.kami menaiki kereta mimi sebab malas nak naik public transport sebab susah nak kesini kesana dan cepat.

kami sampai-sampai terus tuju ke KLCC.suasana malam di KLCC bersama mimi.
Lukas juga sangat excited menggunakan monopod.hahaha.bagi die monopod adalah satu ciptaan yang menarik!
Selepas setengah jam di KLCC kami kemudiannye pergi ke Bukit Ampang, The view point of Kuala Lumpur! dekat Bukit Ampang ni da macam ala-ala kat cameron highland da.banyak penjaja menjual makanan di tepi jalan untuk para pengunjung sambil menikmati keindahan Kuala Lumpur.

selepas kekenyangan dan mengantuk yang teramat,kami pon cari hotel murah. As low 100 per night.jangan nak pikir bukan-bukan k. bilik asing-asing.aku share dengan mimi.abang afiq share dengan Lukas. keesokanya kami kembali balik ke KLCC.Jenjalan je.

bergambar tu semestinya lah~
kemudian kami ke Jalan Tar of kos la kan.itu persinggahan wajib untuk wanita.
korang kenal tempat yang dalam gambar dekat atas?
hhaaa.jangan tak tahu inilah tugu negara.BUKAN dataran merdeka k!
sebenarnye kenapa aku highlightkan BUKAN sebab aku da sesat dan keliru.aku ingat ini dataran merdeka.kesian betul! anyway inilah kali pertama aku menjejakan kaki ke tugu negara.aku rakyat Malaysia takde beza pon dengan si Lukas ni.kesian betul aku ni. takpelah yang penting aku dah tahu. Untuk pengetahuan korang, Tugu negara ini dibina untuk memperingati jasa pahlawan-pahlawan yang gugor di medan perang.

so next destination ingat nak pergi Dataran Merdeka,Kuala Lumpur. tapi memandangkan hujan dan kesuntukan masa untuk pulang ke Melaka,jadi kami pon terus balik Melaka sahaja.

okey itu sahaja dari saya,mimie affandi melaporkan untuk cincalokgirls.sekian.wasalam.

No comments: